relaxed weekend

Hoi lieve allemaal,

Dit weekend hebben we eigenlijk niet zo heel veel gedaan. Vrijdag was een gewone werkdag. Ik begon om 7 uur en mocht een heel schattig jongetje wakker maken. Ik heb samen met hem ontbeten en ben daarna nog wat gaan spelen in de speelkamer. Hij houdt erg van muziek en dansen dus ik heb dat jongetje van 5 even mijn Nederlandse dance moves laten zien natuurlijk. Hij kwam niet meer bij, wat een lol hadden we ondanks dat we niet met elkaar praatte. Ik was om 12 uur klaar en heb toen de bus naar huis toe gepakt en ben lekker even gaan relaxen. Aan het einde van de avond was ik super moe en ben ik dan ook optijd gaan slapen.

Zaterdag hadden we een plan om naar Marieberg Köpcentrum te gaan. Marieberg is een klein plaatje net buiten Örebro en het is zeer makkelijk te bereiken met de bus. Ik heb hier trouwens een kaart gekocht waarmee ik een maand lang gratis met de bus kan reizen in de provincie Örebro, als ik het goed begrepen heb. Dit is super handig aangezien mijn stage toch dik 35 minuten fietsen is en het in de ochtend echt heel koud is (-12) en de wegen spekglad kunnen zijn. Dus tot en met begin maart zit ik goed en daarna kan ik wel fietsen want het weer zal dan beter zijn.

Aangekomen bij het köpcentrum keken we onze ogen uit. Het was echt enorm en er waren allemaal verschillende soorten winkels. Van kledingwinkels tot woon accessoires winkels tot prullenwinkeltjes waar ze dingetjes verkochten waar je eigenlijk helemaal niks aan hebt. Van de laatste soort is het wel altijd het leukst om in rond te struinen. We hebben in ieder geval ons zeer goed vermaakt en volgens mij waren we rond een uur of half 6 pas weer thuis. We hebben gelijk wat eten gemaakt en hebben wat contact gezocht met de mensen hier in de stad.

De plannen waren om in één van de clubs hier in Örebro te gaan kijken. We wilden eigenlijk naar een club genaamd Satin, maar na nader onderzoek bleek deze helaas gesloten te zijn. Dit is denken we de enige club in de stad die open is voor 18+. We kunnen niet naar een 20+ club omdat Janine nog niet 20 is, maar zoals altijd konden we wel iets regelen. We hebben een paar mensen hier ontmoet waar we geregeld mee praten en toevallig kende een van hen de security van een andere club die wel 20+ is. Diegene regelde dus even dat we naar binnen konden en dat was super fijn! Het uitgaansleven is hier zo anders en ook echt heel duur. Als je teveel geld hebt dan moet je hier uitgaan. 2 wijntjes kosten al snel 15 euro en dat is echt heel veel en zeker als je het vergelijkt met Nederland. Om het even kort samen te vatten: het was een super leuke avond!!

We vonden het wel raar dat de clubs hier 20+ zijn en via de wet is het ook heel apart geregeld vind ik. Het is hier niet toegestaan om onder de 20 drank in een winkel te kopen en thuis op te drinken, maar als je onder de 20 bent kan je wel drank in een bar kopen en het daar opdrinken. De minimum leeftijd is wel overal 18+. Dus je mag als 19 jarige niet zelf drank kopen en het thuis opdrinken, maar je mag wel naar een 18+ bar en je daar helemaal lazarus drinken.

Maar goed, zondag was een relaxed dagje en we hebben eigenlijk niet zo heel veel gedaan. Eerst heerlijk uitgeslapen en daarna lekker samen ontbeten. Toen zijn we maar films gaan kijken en zo hebben we de dag doorgebracht. Ik ben die avond vroeg naar bed gegaan want ik werd weer op mijn stage verwacht om 7 uur.

Maandag ochtend om 6 uur liep ik nog half slapend richting de bus die om 6:11 zou vertrekken richting Adolfsberg. Het is iets van 3 minuutjes lopen naar de bushalte en ik was er dus ruim optijd. Ik heb hier een app gedownload waarop ik de vertrek tijden kan zien, een soort van 9292, en daar stond ook op dat de bus zou komen om 11 over 6. Uiteindelijk zat ik er om 6:40 nog. Die bus kwam gewoon niet. Ik was echt bloed en bloed chagrijnig. Ik wilde ook niet weggaan bij de bushalte omdat ik bang was dat hij nog wel zou komen en ik dan helemaal te laat zou komen op mijn stage. Op het bord in de bushalte stond dat er verschillende bussen zouden komen op 6:11. 6:21. 6:31 en 6:41. Nou ik heb er geen gezien. Gelukkig was het ook maar -4 buiten of zo, dus het was totaal niet koud.... Ohh, je had mij moeten zien...

Uiteindelijk was ik dus een beetje laat op mijn stage, maar gelukkig vond Maria dat niet erg. Ik bof echt met haar, want ze matst mij altijd. Als het mooi weer is mag ik eerder weg van haar omdat ze vind dat ik dan van het weer moet genieten en ik niet binnen hoor te zitten als er toch niks te doen is. Laatst liet ze mij ook al eerder weggaan omdat ze het niet nodig vond dat ik ging schoonmaken. Ik heb haar toen evengoed aangeboden om te helpen, maar ook toen bedankte ze en zei ze dat ik beter van de omgeving kon gaan genieten nu ik hier toch ben. Maandag (vandaag) was het ook echt super mooi weer. De zon scheen en het was ongeveer 2 graden boven 0. Ik mocht een uurtje eerder weg en ben ook van de omgeving gaan genieten zoals Maria mij verteld had. Ik ben een paar haltes eerder uitgestapt en ben lekker gaan lopen in de omgeving van mijn woonplaats om wat foto's te maken. Ook ben ik onderweg nog even langs de supermarkt gegaan om drinken te kopen, want alles was op. Daar moet ik nog wel aan wennen want ik ben thuis natuurlijk gewend dat ik dit vanzelf gaat. Papa en mama doen vaak boodschappen, dus daar heb ik niet zoveel mee te maken en de koelkast vult zich vanzelf, maar nu is dat niet zo. We moeten het echt zelf gaan halen, het begin van een zelfstandig leven. In Nederland let je niet zo heel erg op de prijzen, maar omdat alles hier zo duur is en wij niet de rijkste zijn pakken we eigenlijk altijd het goedkoopste. Dit is ineens zo anders boodschappen doen. Tot nu toe gaat het ons wel goed af en de koelkast is nu dan ook weer lekker gevuld.

Bij thuiskomst ben ik ook gelijk maar het hele "huis" gaan schoonmaken. Na een week leven op een zolder was het toch best vies geworden. Ik heb de ramen even lekker opgezet, alles afgestoft met een doekje, gestofzuigd en gedweild. Ik was best trots op mezelf want het rook eindelijk weer een beetje fris en niet meer naar muffe studenten.

Het is nu kwart over 10 's avonds en ik zit lekker op de bank mijn blog te typen. Morgen kan ik gelukkig uitslapen, want mijn wekker om 5:15 zetten is echt niet fijn als ik om 7 uur moet beginnen. Deze week wordt een erg drukke week en ik ga ongeveer 42 uur werken. Volgende week compenseer ik dat weer en werk ik wat minder. Zo zie ik tenminste wel een keer alle kinderen die bij Halltorpsvägen komen. Ik heb er erg veel zin in, maar ik denk dat ze mij volgende week wel kunnen opvegen van vermoeidheid.

Ohja Hilda, natuurlijk hebben ze hier ook bloemkool! Ze zijn hier alleen heel erg klein, ik denk net genoeg voor één persoon dus dat kan ik mooi van de week eten! En Mies, hierbij heb ik geen hulp nodig want ik weet van dit wel hoe je het moet maken hahaha ;)

see you all soon!

liefs,

Danique

Reacties

Reacties

hilda

Oh, wat zal je genieten in je eentje van de blemkool,ha,ha.
wat krijg je een drukke, lange week! Pfff! Jij kan wel op je zelf als ik het zo lees, ha,ha. Toppie hoor! Wat een lieve stagebegeleidster! Opa vraagt of je bij het uitgaan al een knappe zweed ben tegengekomen? We halen uit je blogs hard werkt, maar ook geniet! Tot de volgende blog!! Gezellg! Liefs, opa en hilda xxx

hilda

Ga maar lekker bloemkool eten ipv blemkool!

Anita

Ik heb je al ingeschreven voor huurwoning... kamer schoonmaken....Dat doe je thuis alleen na tig keer zeuren !!!

Robert

Super om te lezen dat je het zo naar je zin hebt en dat de stage goed gaat!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!